יום ראשון, 25 במאי 2014

היהלומים הם יצירת המופת של הטבע




אם יש ביידכם יהלומים ואתם לא מוצאים שימוש בהם,הפיתרון נמצא כאן.

קנייה של יהלומים בחברת בגולד טרייד.




גולד טרייד-הבלוג הרשמי.



יום שבת, 10 במאי 2014

היסטוריית היהלומים המסקרנת

גם בעבר וגם כיום הייתה ליהלומים חשיבות רבה בחיי האדם, האם זה בשל הרושם שאדם משאיר אחריו כשהוא עונד יהלומים בצורה כלשהי או שמה זה בשל התדמית שנוצרה לאבן המרהיבה והיקרה הזו עקב הקשיים להשיגה ועבודה מאומצת שהיא מצריכה בתהליך הליטוש והשיבוץ בתוך התכשיט?
נתחיל עם מוצאו של היהלום שהוא מינראל בעל דרגת הקושי הגבוהה ביותר מכל שאר החומרים שניתן למצוא בטבע.
אם לא דיי בכך, הוא גם נוצר בתנאים מיוחדים, כלומר בעומקים שבין 150 ל-250 קילומטרים מתחת לפני האדמה ובתנאים השוררים במעטפת  כדור הארץ אך ורק מתחת ליבשות העתיקות ביותר כמו דרום אפריקה או ברזיל.
תחילת הידידות בין יהלום לבני האדם
היהלום הראשון מוזכר כבר בתנ"ך ויש המשייכים אזכור זה למאה 14 לפני הספירה. מאז המאה ה-9 לפני הספירה תועד השימוש ביהלומים בהודו, משם הופצו האבנים היקרות בכל רחבי העולם על ידי הסוחרים הערבים והנוודים הפרסיים.
האזכור הראשון של היהלומים ביבשת אירופה משויך למאה הראשונה לספירה ובכתבים שנמצאו, האבן מוגדרת כ"יקרה יותר מזהב על אף גודלה כשל נקודה". עד המאה ה-15 השתמשו ביהלום לשם פולחנים דתיים בלבד ועם פיתוח טכניקת הליטוש שאפשרה את שיבוצו בתכשיטים, דבר שקרה במאה ה-15, הפך היהלום לאחת האבנים המבוקשות והמוערכות בתכשיטנות.
זה התחיל בוונציה, עבר לצרפת והתפשט במהרה בכל העולם אודות ליופייה המרהיב של האבן הזו.
יהלומים ותכשיטים


אם בראשית ההיסטוריה האנושית יהלום שימש את בני האדם כאבן חושן למטרת פולחנים דתיים, בעדן המודרני הפך היהלום לאחת האבנים המבוקשות והפופולאריות ביותר בתחום התכשיטנות. הכרזתה המפורסמת של מרלין מונרו כי "יהלום הוא חברה הטוב ביותר של האישה" תרמה ליצירת תדמית חדשה ליהלום ותכשיטים מרהיבים ביופיים המשובצים בו זכו לאהדה והולידו סיפורים מרתקים שעברו במהרה מפה לאוזן. היום קשה לחשוב על טבעת אירוסין או על צמיד טניס ללא האבן הזו, שאודות לשיפור טכניקות הליטוש והשיבוץ מעניקה זוהר וברק כובשים שמושכים תשומת לב ומעוררים הערצה.





גולד טרייד-הבלוג הרשמי.